شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۱۴ ب.ظ

موضوعات

سایت های مرتبط

معرفی کتاب

بایگانی

برنامه های رئیس جمهور محترم

اینفوگرافیک های مفید

شبکه های اجتماعی

رابطه ی ورزش و شادابی

 شادی و شعف ورزش و سلامتی

رابطه ی ورزش و شادابی

می خواهیم با هم تعدادی از فواید و مزایای ورزش ( خصوصا نقش ورزش در یادگیری دروس و تاثیر ورزش بر دانش آموزان ) که این همه تو همه جای دنیا روش تاکید میشه رو بررسی کنیم و تا حدودی به گستردگی و کارایی این علم پی ببریم

  • اولین مزیت ورزش کردن اینه که در روحیه دانش آموزان تاثیر مثبت می گذاره و روحیه اون ها رو تقویت می کنه که خود این مسئله باعث عملکرد بهتر دانش آموز در مدرسه میشه.

  • فعالیت های بدنی باعث کاهش استرس میشه. بسیاری از والدین مخصوصا در فصل امتحانات با این دلیل که الان موقع درس خوندن هست و همه وقت دانش آموز باید به درس خوندن اختصاص پیدا کنه، از ورزش کردن دانش آموزان جلوگیری می کنند. اما حتی در این زمان ورزش باعث کاهش استرس دانش آموز و ایجاد روحیه ای شاداب و سرزنده در او میشه و می تونه بهش کمک کنه تا آمادگی بهتری برای امتحانات داشته باشه.

  • ورزش برای رشد کارکردهای مغزی بسیار مهم است. دویدن ، شنا کردن و سایر ورزش ها اکسیژن زیادی رو به مغز می رسونند. حتی گفته میشه که با انجام ورزش هایی مثل پیاده روی یا حرکات کششی می تونیم میزان یادگیری دروس رو در دانش آموزان بیشتر کنیم.

  • ورزش نکردن باعث رخوت جسمی میشه و ذهن فرد رو به سمت خستگی و ناتوانی می بره. و این دانش آموزی که از نظر ذهنی خسته است سعی می کنه با انواع روش های یادگیری و فشار آوردن به خودش، این مشکل رو رفع کنه. در حالی که با ورزش کردن ، هم فرد سلامتی خودش رو حفظ می کنه، هم فعالیت ذهنی او بیشتر میشه و هم بدنش سرحال تر میشه و دانش آموز می تونه بهتر درس بخونه.

  • ورزش کردن باعث به وجود اومدن سلول های عصبی جدید در مغز میشه. ایجاد سلول های عصبی جدید در مغز کار یادگیری رو برای ما راحت تر می کنه.

  • فعالیت های ورزشی موجب سلامتی قلب و عروق میشه، احتمال سکته قلبی و مغزی رو کاهش میده و علاوه بر سلامتی باعث تناسب اندام در ما میشه و ما رو از خیلی از مشکلات مثل چاقی و... نجات میده.

ورزش کردن و انجام بازی های ورزشی توانمندی های افراد رو زیاد می کنه و در یک محیط رقابتی سالم می تونه از طریق سرزندگی و شادابی که ایجاد می کنه، توانایی تصمیم گیری افراد رو تقویت کنه.

  • مدیریت زمان از جمله مهارت هایی است که با ورزش کردن در ما تقویت میشه. وقتی به ورزش کردن متعهد می شیم، این تعهد باعث میشه در یک زمان و مکان خاص برای ورزش حاضر بشیم و کارهامون رو جوری برنامه ریزی کنیم که جایی برای فعالیت بدنی در اون باشه.

  • صبر و تحمل از جمله مواردی است که در ورزش به افراد آموزش داده میشه و همچنین افراد در ورزش کردن به دلیل رعایت قوانین، قانونمند تر میشن.

  • در ورزش های گروهی افراد و مخصوصا کودکان می تونند توانایی رهبری و کار تیمی رو یاد بگیرند.

  • افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان از جمله موارد تاثیرگذار ورزش بر افراد هست. موفقیت در ورزش و کسب نتیجه از تلاش های فرد می تونه باعث افزایش باور فرد به خودش و توانایی هاش بشه.

  • رشد و نمو استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان از اثرات ورزش در سن نوجوانی هست که برای این هدف باید با اطلاع و آگاهی پیش برید.

  • انجام فعالیت های بدنی یکی از راه های مبارزه با هیجان هایی هست که برامون ایجاد مشکل می کنند. همچنین ورزش کردن در بهبود افسردگی و اضطراب به ما کمک می کنه.

  • تاثیر والدین در ورزش دانش آموزان

    پدر و مادرهای عزیز! شما می تونید نقش مشوق رو برای ورزش کردن فرزندان ایفا کنید. می تونید با شرکت دادن فرزندانتون در فعالیت های بدنی و اختیار دادن به اون ها برای ورزشی که بهش علاقه مند هستند، اون ها رو در عادت به انجام فعالیت های ورزشی مرتب همراهی کنید. همین طور می تونید در کارهای منزل مثل شستن ماشین، تمیز کردن خانه و یا کار در باغچه فرزندان رو درگیر کنید و در مسیرهای کوتاه از ماشین استفاده نکنید و به جای اون پیاده روی کنید. نکته مهم دیگه اینه که ساعات استفاده از تلویزیون و کامپیوتر باید محدود باشند تا زمان زیادی از وقت دانش آموزان رو نگیرند.

    مسئولان مدارس هم نقش مهمی در ایجاد انگیزه در ورزش کردن دانش آموزان دارند. دانش آموزان در مدارس می تونند با ورزش های گوناگون آشنا شوند و بفهمند که چه ورزشی مناسب اون هاست و به چه رشته ورزشی علاقه دارند. همچنین یکی از بهترین شرایط ورزش، در زمان صبح است که در مدارس با انجام ورزش صبحگاهی، می تونند دانش آموزان رو برای حضور در کلاس آماده کنند. ورزش صبحگاهی باعث آرامش و کاهش فشارهای عصبی میشه، روحیه دانش آموز رو تقویت می کنه و می تونه ذهن دانش آموزان رو برای یادگیری بهتر دروس آماده کنه.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی